Vad är slöjdporr för dig?

Det här med slöjdporr är högst subjektivt.

Just nu är jag själv besatt av ryor och somnar med en massa kantiga ryamattsböcker i sängen och ett stort leende på läpparna.

Vissa älskar fiskskinnsgarvning, andra går igång när de får dra en hyvel längs en rak kvistfri björk. Vad är slöjdporr för dig?

One thought on “Vad är slöjdporr för dig?

  1. Vad är slöjdporr för dig?
    Helt klart härliga tyger att drapera sig i!
    Ända sedan jag var liten har jag älskat att sy kläder, fantisera och drömma om härliga material och läckra modeller. Det mesta har stannat i drömmarnas värld men visst har det blivit en hel del sytt också både till mig själv, familjen, släkt och vänner.
    Jag började att lära mig sy på fritidsgården när jag gick i fjärde klass… Jag minns särskilt hur stolt jag var över de examensklänningar jag sydde. Vår lärare var utbildad modedirektris och var ohyggligt noga, hon tålde inget slarv, sånt kunde vi ägna oss åt hemma. Hon hade en poäng i det men det förstod vi inte riktigt då när hon tvingade oss att trådmarkera och mäta med halva millimetrar!?!

    Drömmer gör jag fortfarande och försitter sällan en chans att leka med tyg. Jag kan inte lägga upp bilder här men min senaste fantasi finns bilder på i min Slöjdportfolio.

    Ett sidentyg 1 o 2
    http://www.slojd.nu/slojda/alster/207305
    och
    http://www.slojd.nu/slojda/alster/202674

    Sensuella slöjdhälsningar från Inger Möller Degerfält
    Lycka till med ert projekt!

Kommentera

