Dagens nörd: Malin Karlsson

Det är skittidigt på morgonen när jag kravlar upp ur sängen och sätter mig på buss 19 för att åka hem till Malin. Vi ska på studiebesök och för att inte jag ska gå vilse på vägen dit har vi bestämt oss för att slå följe. På vägen till museet passar jag på att ställa några väl valda frågor till ett nytt inslag här på bloggen – intervjun! Tanken är att vi varje vecka ska intervjua en person som på något sätt är involverad i projektet eller håller på med slöjdporr eller bara är allmänt cool. Malin, som är med i projektgruppen är först ut.

Hej Malin. Det här är attackintervjun jag har varnat för. Det är skittidigt på morgonen. Är du pigg?

Ja… visst. Lite snuvig men…

Malin, vad är ditt nördigaste intresse?

Förutom all textil och det forntida hantverket så är det Galenskaparna och After Shave.

Jaha. (detta var jag inte riktigt beredd på, hon skulle ju säga slöjd!) Men berätta om det textila och forntida hantverket.

Att göra saker från början och från grunden och så som man gjorde när man kom på det- det är det som är det roliga! Att liksom, kolla hur man gjorde förr i världen. Det är det som jag går igång på.

Vad är slöjdporr för dig?

Ett riktigt fint tyg. Fina garner. Många garner. (malin mysskrattar sådär som bara hon kan) När man bereder ett skinn och det precis är klart och den där knarriga känslan när man inser att nu är det klart.

Har du någon som du delar ditt nörderi med?

JA! Jag umgås bara med människor som håller på med slöjd. (Malin skattar igen)

Tack så mycket Malin för den här korta intervjun. Vi återkommer snart med en ny intervju med någon annan ur the coool Slojdporr-crew. Eller med någon annan. Missa inte det!

One thought on “Dagens nörd: Malin Karlsson

Kommentera

