Veckans Nörd: Elin Danielsson

En skollunch bestämmer jag och Malin oss för att chockintervjua Elin, den tredje projektmedlemmen.

Såhär ser Elin ut. Fast lite äldre.

Elin Danielsson. Vad är DITT nördigaste intresse?

Ska jag nu säga textil, eller ska jag säga allt annat?

Malin: Egentligen är det nog garn! Du skickade ju en massa tradera-länkar till mig igår.

Ja, det är ju garn. Och papper. Jag är en sån där människa som köper väldigt dyrt papper och väldigt dyrt garn. Det tycker jag är kul. Bra kvalitet! Det gillar jag.

Vad är det med slöjden som du går igång på?

Det är ett form av beroende. Att man ibland bara måste gå hem för man har den där stickningen hemma. Och jag blir lite stressad och nervös när jag inte har något hantverk med mig. Jag mår lite dåligt av det.

Berätta om slöjdporrprojektet och vad det har betytt för dig!

Det har betytt jättemycket. Vi har lärt oss så sjukt mycket. Allt det vi har lärt oss i skolan har jag lärt mig bättre i slöjdporrprojektet. Eller snarare – allting som vi har lärt oss make sence nu. Och det är helt otroligt vad mycket man lär sig när man jobbar såhär; om företagande, om projektledning och olika former av analyser. Hur svårt det är att ta beslut! Det är jättesvårt att ta beslut. Ibland kan beslut kännas helt självklara och ibland kan man behöva ruva på dem i tre veckors tid.

Jag har lärt mig mycket sånt av det här projektet, det har upptagit mycket av min tid!

Vad är ditt mest otippade intresse? (jag tror jag vet!)

Det är buffy the vampire slayer.

NEEEJ det är ju att du kan hela systembolagets sortiment i huvudet. Elin hänger inte på facebook, hon hänger på http://www.systembolaget.se

Det är ju ett jobb! Inget intresse. Men jo, det är kul men mat och vin.

Men om jag får välja, efter hantverk, så är det ju TV-serier. Det är ju så, jag älskar TV-serier. Det är det bästa jag vet.

Tack Elin!

One thought on “Veckans Nörd: Elin Danielsson

Kommentera

