alldeles, alldeles underbart.

I helgen var jag på en av de platser jag gillar allra mest här i världen:
Bäckedals Folkhögskola.
Det bjöds på återträff, fantastiska människor, workshops, lägereldsmys, historieberättande, dans, sång och så förstås, en hel del slöjdporr!
Så nu får ni lite exempel.

Exempel nummer 1, från kategori nummer 2, slöjda något snuskigt.

Trädgårdsprydnader kan ta sig många olika former!

Exempel nummer 2, från kategori 4, något som bara är så fint att man inte kan hålla fingrarna i styr.

skiiidor

Det fanns väldigt mycket mer som var precis såhär fint, det här är bara ett exempel, gjort av en av eleverna på linjen Människa Natur Teknik.

Några från skolan hade startat en verksamhet inne i Sveg dit vi gick och beskådade allt det vackra. Bland annat en alldeles perfekt loppis. Kan det ha varit så att jag köpte lite tyg där? Kanske.. Har jag massor med tyg innan? Kanske.. Men, livet är en tävling, den som har mest (ylle)tyg när man dör vinner!

…och nu sitter jag här, i vardagen, och minns allt fint.

Vad är väl en återträff på Bäckedal?

Jo, alldeles, alldeles underbar!

(Det kan vara så att jag förutom slöjd älskar vyer, solnedgångar, landskap, you name it… Här: Ljusnan vid Bäckedals Folkhögskola )

/Malin

2 thoughts on “alldeles, alldeles underbart.

Kommentera

