Nyhetsmorgon here I come!

Igår hände det tokigaste på länge. På riktigt länge.
Jag sitter i bilen med min mor och far på väg till Gotland för några dagars lugn och ro i Slite hos en vän till familjen, för att sedan ta mig in till medeltidsveckan i Visby och härja runt med de övriga i slöjdporr gruppen.

Och då, när jag minst anar det så ringer telefonen. Ett nummer jag inte känner igen. I andra ändan är det Anna-Lisa Pettersson, som frågor om jag har möjlighet att delta i TV4s nyhetsmorgon på söndag. Min första reaktionen är ”nej! Åh, typsiskt att jag ska vara på Gotland just då!” Sen kommer genidraget, jag kan ju flyga till Stockholm och vara med ändå!

Sagt och gjort. En researcher ringde från TV4 för att fråga mig 100 frågor om slöjd. Och sen kom en biljett till min telefon.
När vi sedan lagt på kom paniken. Det är dirketsändning. Herregud, jag kommer göra bort mig. Eller se ful ut. Eller tvångsmässigt inte kunna sluta proppa i mig godiset som står på bordet, eller i alla fall inte kunna låta bli att stirra på det så där pinsamt längtande.
Men mest av allt kommer det blir spännande har jag nu insett. Och naturligtvis skall jag göra mitt bästa för att namedroppa vårt coola projekt till alla i hela stockholm och hela Sverige!

Så min kära vänner! Missa nu inte när jag virkar mustascher/broderar/donar/gör bort mig i nationell Tv.

TV4, söndag från klockan 8.

 

Hejrå!
Elin

3 thoughts on “Nyhetsmorgon here I come!

  1. Du skötte dig exemplariskt! NI visade kul grejer – lite nytt liksom, precis som du sa Elin – röra runt lite och få igång lite känslor om hemslöjd!

Kommentera

