Skaffa dig pondus!

Under nyhetsmorgon så stickade jag mustascher som ger en lite mer pondus.
Jag läste om detta mönster här rätt så länge sen på Claras blogg, och blev lite kär. Det är en tjej som gjort mönstret och du finner detta på denna sida.

Jag moddade det lite för att det skulle passa det ullgarn och det bomullsgarn som jag hade. Jag använde stickor tre och stickade bara 7 varv enfärgat innan jag började med mönstret och avmaskade efter att jag stickat 7 varv enfärgat efter mönsterpartiet.

Det blir ett väldigt fint och spexigt resultat, och det är busenkelt om du känner dig hemma med flerfärgsstickning!

Här ser du klippet när jag, Anna-Lisa och Johanna har på oss våra fingermustascher för att få mer pondus.

2 thoughts on “Skaffa dig pondus!

  1. Hej! Ursäkta jättesent svar, det har lite fallit mellan slöjdarna.
    Det var jag (Elin) som skrev inlägget och jag förstår absolut vad du menar. Tanken bakom är att det är en form av krass, väldigt tråkig, sanning att en cis-man oftast har väldigt mycket med att säga till om i samhället. Detta är jättefel och jag ser mina ord som en form av kritik mot detta, vad är det som säger att man skall behöva ha skäggväxt för att få vara med och bestämma. Det är min förklaring till dessa ord.

Kommentera

