Patrick Swayze är en prutt

Igårkväll träffade vi dom nya ettorna som precis har börjat vår utbildning. I bland dem var det en kille som var keramiker, hängiven och entusiastisk. En riktig sån här slöjdnörd. Han berättade att han hade blivit kär i keramiken när han träffat en tant som var så hardcore att hon hade en bild på Patrick Swayze med ett stort rött kryss över på väggen i sin verkstad. Jag tänkte inte så jättemycket på det då utan var mest -jaha…

Sen kom jag hem och började prata keramik med min kille. Samtalet var typ keramik – coolt blabla jaha lera blablabla och sen sa han helt oprovocerat Patrick Swayze höhö i en mening och jag ba WHaaaaaat!!

vad. är. grejen med keramik och att hata Patrick Swayze?

Hatar Patrick Swayze keramik?!? Vem gillar inte keramik? Det finns väl INGEN som liksom inte gillar tallrik? Vad är det att vara emot?

Sen mindes jag en liten sak. Ett litet klipp på youtube som jag faktiskt har sett någon gång för länge sedan. Det är Demi Moore som sitter och drejar i ”Ghost” och så kommer han, Patrick, och stör! Som en riktig störpelle!

”där sitter du och fjantdrejar, du borde prioritera mig eftersom jag är en man och jag är här”

En riktig prutt!

Se själva: (förlåt för att klippet är dubbat till spanska)

2 thoughts on “Patrick Swayze är en prutt

Kommentera

