åh.. Stickdesign!

Min allra nördigaste teknik är, som alla som känner mig vet om, stickning. Jag har svårt att hålla fingrarna i styr när det kommer till ett par vackra vantar eller åh.. en riktigt vacker spetssjal. Jag är inte någon spetslover egentligen, men när det kommer till stickade, vackra, böljande, stora spetsstickade sjalar då händer något i mig. Åh.. det är nog det allra bästa.
Ska jag vara helt ärlig kan jag även nöja mig med en rätstickad triangelsjal, jag är inte så knuslig. 

Men när jag verkligen vill njuta, försvinna in i drömmar om garn som på de bästa stickorna blir till maskor, maskor som bli till rader, rader som blir till plagg, då vill jag se riktigt bra design. Jag vill se hur lösningar kring ärmar, tummar och nackar ser ut. Jag älskar att ladda hem nya mönster för att se hur de är skrivna. 
Och i denna kärlek så finns det en kvinna som sticker ut lite extra. En kvinna som jag inte kan få nog av, hennes mönster är genomtänkta, välskrivna och alldeles, alldeles underbara. 
Denna kvinna är Ysolda. Jag tror att jag hittills har stickat fem stycken utan hennes sjal Ishbel, två snapdragon och ett par små bebistofflor. Och det kommer bli mer, så mycket mer. 

Ikväll, när jag egentligen borde vara min studiebok om batik trogen, kunde jag inte låta bli att surfa in på hennes sida. Varje mönster ger mig den där hisnande känslan i magen, och jag vet att de inte kommer göra mig besviken när jag köper dem. Kanske får jag köpa ett när tentan är inlämnad.. mhm.. Ja, det får jag nog.

Kolla in Ysoldas sida här, den är så värd ett besök om du vill njuta en stund. 

ImageBilden är plockad från Ysoldas blogg 🙂

Kommentera

