Efterlyses: Hemslöjden

Fick frågan idag: Vad tycker hemslöjden om er kalender?

Mycket intressant fråga tycker jag, och skulle själv gärna vilja veta svaret. Mitt svar kom snabbt och spontant:
Jag vet faktiskt inte riktigt vem eller vad ”Hemslöjden” egentligen är, så jag har inte kunnat fråga.

Är det tidningen Hemslöjden som avses? för Brill-smurfen måste i sådana fall informera – Den tidningen heter numera bara Hemslöjd. Och dom är aspepp på kalendern, och ska skriva om oss i nästa nummer.

Det kanske är nämnden för Hemslöjdsfrågor som är det här ”hemslöjden” som alla verkar vara så rädda för? Tror inte det.

Men jag får känslan av en fråga formulerad ”Vad tycker Hemslöjden om er kalender? Egentligen betyder ”Har ni fått några negativa kommentarer från människor som tycker att ni på ett diffust vis gör någonting fel och ohemslöjdigt”

Och det är så himlarns tråkigt. ”Hemslöjden” ska väl inte vara en synonym till ”FELFELFEL” (tänk Brasse i fem myror)

Jag tror mig vara en del av hemslöjden, en tillåtande, möjlig-görande hemslöjd, precis som alla ni drygt 200 som redan köpt vår kalender fast den bara funnits i en vecka.

Och jag har än så länge inte hört en enda negativ kommentar.

Hejja hemslöjden!!!

One thought on “Efterlyses: Hemslöjden

  1. Har kommit på att om jag identifierar mig själv som Hemslöjden kommer Hemslöjden att gilla det jag gör. I alla fall ett tag, tills jag byter åsikt om mitt egna. Så Hemslöjden (dvs jag) gillar slöjdporrkalendern och ska köpa en på bokmässan.
    (Fast egentligen är Hemslöjden SHR, fast det är för mig det)

Kommentera

