På väg norrut…

Förra terminen läste jag en kurs på distans i Vävdesign mot Umeå universitet. Pga Swebus eminent dåliga skyltning och ett dygn på buss till ingen nytta lyckades jag aldrig ta mig upp till Umeå för att redovisa slutprodukten i våras. Därför sitter jag nu på nattåget mot norr ”och är inte bitter”. Istället för att vara bitter låter jag mig själv sjunka djupt ner i ett broderi. Tänkte göra en pengapung till projektet! En slöjdporr-pung! Så passande. Fast vi tänker inte ha pengar i våran pung utan betalkortet och Izettle-dosan, det är ju trots allt 2000-tal!

Jag broderar med mitt favoritgarn – Raumas finull – på hemmavävt tyg såklart!

20120922-191045.jpg

Jag har dessutom dekorerat kupén lite med den kudde vävd i halvkrabba jag ska upp och redovisa! Inslaget i den är också Raumas finullsgarn!

20120922-191446.jpg

2 thoughts on “På väg norrut…

    1. Jag har just varit på min första träff i Umeå och det är superhärligt, läser distans för att få behörighet till textillärare så inspirwerande med alla kollegor och tillsammasn besitter vi flera hundra års erfarenhet.

Kommentera

