Vävdesign 15 hp i Umeå

Fick två kommentarer i kommentarsfältet om Textilkurserna på distans mot Umeå Universitet vilket jag tycker är väldigt roligt! Vi kan se i statistiken att ni är många som följer vår blogg men vi vet inte riktigt vilka ni är!

I beställningsformuläret för kalendern satte vi med en ruta som heter ”Här kan ni skriva en rad om ni känner för det” och det är typ det bästa vi har gjort. Hej hej!

Umeåkurserna iallafall. (finns en rad olika, som alla ges i det huset som lärarutbildningen i estetiska ämnen ges, om jag har fattat det rätt!)

Här är dom på antagning.se

Jag läste en som hette Vävdesign 15 hp förra terminen vid sidan av mina heltidsstudier, extrajobb och kalenderarbete (samt bytte lägenhet & pojkvän en gång vardera). Den kombinationen är ingenting jag direkt rekommenderar men kursen var skitbra. Unna er att läsa den utan att jobba/läsa på heltid dessutom. Magen mår bäst om den slipper sår.

Jag, som är skolad i Sätergläntans racerfart (inget ont om det), fick testa på  ett helt nytt sätt att jobba med färg och form – idéer och känslor. Från ”nu ska vi väva dräll” till ”nu ska vi väva en väv där strukturen förmedlar känslan av…fantasi” liksom.

Jag gillar båda.

Skulle säga att just Vävdesignskursen passar dig som har lite baskunskaper i vävning sen innan, så att du kan fokusera på själva designandet och inte på att försöka luska ut hur en vävstol fungerar.

SYND bara att det är långt till Umeå men TUR att min pappa har fem syskon och en mamma bosatt i trakterna. Sitter nu på ett Norrtåg på väg söderöver med väskan full av lingon, vinbär, krusbär och blåbär!

/Sara

One thought on “Vävdesign 15 hp i Umeå

  1. Hejhej, du skriver ingenting om hur redovisningen gick men jag förutsätter att det gick jättebra! Tänk om jag också skulle börja väva? Hm, vi har ju faktiskt ett vävrum hemma. Jag blev i alla fall sugen när jag läste det du skrev 🙂
    Kramamma

Kommentera

