Nya tag!

September. Jag säger då det. Mindre intensiv månad har jag varit med om.

Den började nätt med en flytt tillbaka till Göteborg hejhej alla nu kör vi. Helgen därpå åkte jag tillbaka ner till Skåne för slöjdhelg på kusin Mis gård. Därefter var det PANG, fest! Med pompa och ståt, läskigt värre att släppa kalendern. Men det gick bra, pjuh! Veckan därpå var jag och chockvände i Umeå – 24 timmar på tåg, 24 timmar på plats. Kändes VÄRT. Och så nu i helgen, bokmässa, fy fan vad coolt! Har aldrig varit så starstrucked i hela mitt liv! Och då snackar vi bara hemslöjdskändisar.

Det var sammanfattningen inte av september, utan bara över septembers fantastiska helger. Däremellan har jag (och vi) ägnat oss åt vår största hobby som vi kallar ”skolan”.

Igår lämnade vi in ett JÄTTE-arbete och avslutade den sista textilkursen. Så…jävla…skönt!

Vad var det jag skulle komma fram till? Jo, de nya tagen!

Idag börjar nämligen vår praktikperiod. Ruskigt skojigt! Malin lämnar oss snart för en månad på Bäckedals folkhögskola i Sveg, Elin beger sig söderöver för att hänga med slöjdkonsulenterna i Halland. Själv sitter jag i min soffa och planerar allt roligt som jag ska göra på min praktik. Ska vara hos Eva Gustafson som jobbar med ett projekt som heter ”Ett lyft för vävningen” genom studieförbundet vuxenskolan. Redan nu vill jag passa på att göra reklam för ett Vävcafé som vi ska ha i vävstugan (på Mölndalsvägen) på onsdag i nästa vecka och för att det kommer hända vävrelaterade saker på Kulturnatta nästa fredag!

Kulkulkulkul!!!

 

 

 

 

Kommentera

