Blingig kvinnokamp

För en del år sen när jag gick på sjöviks folkhögskola så blev jag himla förtjust i att sticka muddar med pärlor. Under praktiken vi varit iväg på så hade min handledare pärlstickade muddar och lusten att pärlsticka vaknade igen. Jag tror det handlar om att känns om man pärlar pärlplatta, gör pärlsmycke, broderat och stickar samtidigt som tilltalar mig.

Den här gången ville jag göra med ett mönster som var anpassat för just broderi, och inte bara var geometriska former. Jag tänkte lite och kom snabbt på vad jag ville göra, jag ville skapa en blingig påminnelse om något som är bland det viktigaste som finns, kvinnokamp!
Så nu är min hyllning, påminnelse och kämparglöd klar! Jag valde att göra två olika, för att det är kul 🙂

20121105-094447.jpg

2 thoughts on “Blingig kvinnokamp

  1. Åååååååh vilka fina muddar! Har du möjligen mönster till dessa? Antar att det är rätstickat och sen har du ritat ett mönster på rutpapper?

Kommentera

