Effektfullt…

Den här kvällen har jag suttit och lekt länge i demo-versionen av Weavepoint för att hitta olika varianter av färgeffekter jag kan väva i min minivävstol. Det är fantastiskt vad mycket man kan göra trots att man måste utgå från tuskaft! Här är några varianter jag lekte fram:

Det blev inte mindre än 24 olika varianter innan jag bestämde att jag måste sluta… Därefter började jag väva istället, på den väv jag satte igång med utgångspunkt från den första varianten.

Till vävningen lät jag en fin dokumentär spelas, den heter Nördarna regerar och finns på svtplay. Se den!

 

Hälsningar Malin

3 thoughts on “Effektfullt…

  1. Tack för hjälpen! Är på gång och ska väva ”Färgeffekt” s.16 Vävmagasinet nr 1:2003. Kunde inte föreställa mig hur jag skulle få fram mönstret i bårderna. Din bild med gul-orange färg stämmer precis med min solvnota 🙂

Kommentera

