Det här med slöjdsynder alltså…

Det här med slöjdsynder.

Just nu är vi ute på praktik och igår var jag med på en Slöjdhandledarutbildningsdag i broderi.

Medverkande var ett gäng lärare, fritidspedagoger och slöjdklubbshandledare.

Direkt börjar skämten ”nu skulle man tagit fram limpistolen”, ”hoppas inte slöjdfröken ser mig nu”.

Jag tänker – det är ju slöjdsynder det här! Klockäkta slöjdsynder;

föreställningar om att ”det här är förbjudet”.

Jag önskar jag haft med mig kalendern….

 

Kommentera

