Dagens slöjdsynd: onsdag

Dagens slöjdsynd är en gammal klassiker: vi känner alla till den, har till och med alla utfört den…

Jag kallar den

Börja-på-ett-stort-projekt-och-sen -inte-palla-göra-klart

Det finns till och med en bok som bara handlar om den här synden. Den heter Arkiv: de ufullendte och är skriven av Kari Steihaug.

I boken, som är handlar om stickning och är fruktansvärt rolig, har författaren fotograferat olika stickade alster som av en eller annan anledning inte blivit färdiga. Vid sidan om fotografiet har stickaren fått bortförklara sig, varför projektet är ofulländat. ”Jag började sticka den här tröjan till min son när han  skulle börja skolan. I fjol tog han studenten.” Osv.

timthumb

Förutom den här boken finns det en nystartat hashtag på Instagram (om jag inte fattat det fel startad av stickbloggaren Dödergök): #jagbantarufon

Så, mitt budskap till er: sluta tramsa. Gör färdigt. (Lägg upp på Instagram och skryt.)

/Sara

*visslar och försöker gömma den färdigstickade men ej monterade spedetröjan från 2010 stickad på stickor nr 1,5*

One thought on “Dagens slöjdsynd: onsdag

  1. Haha jag är pallar-inte-göra-klartarnas goda fe. Jag tycker sticka virka brodera är lite tradigt men monterar gärna stickningar som folk inte pallar sy ihop, fäster trådar med mera. Jag gillar att göra färdigt, men inte att göra. Jag vet, jag är konstig.

Kommentera

