Dagens synd: Torsdag

Dagens synd: Torsdag påminner mycket om Dagens synd: Onsdag. Är till och med en vidareutveckling på den synden….

Jag kallar den

Slöjda-någonting-jättefint-gör-inte-klart-utan-lämna-det-till-din-mamma

Låt mig berätta en historia.

Jag stickade en liten babykofta, monterade, blockade och sydde på alla tryckknappar utom tre. I en månad låg koftan sådär, till 99 % klar. Jag började känna att nu händer inget mer.

Sen kom mamma (textilläraren)på besök. Och jag lade fram det snyggt å smidigt. ”mamma…. jag har sparat en jätterolig sak till dig”. Hon tog med sig skiten på tåget hem och efter en timme får jag ett mms. ”Knäppt vare här”.

WP_20130928_002

 

Jag är nöjd, men inte stolt.

 

One thought on “Dagens synd: Torsdag

Kommentera

